Bevorderen Efficiënt Betalen: Contant geld

scroll
deco deco
circle

Een YouTube-video maken, dat doen we allemaal. Een zakelijke campagne opzetten op een YouTube-kanaal is minder gebruikelijk. Voor de contant geld-campagne van Stichting Bevorderen Efficient Betalen kiezen we voor vlogger Roy van Rossum, goochelaar en ondernemer.

Contant geld is niet het onderwerp waar ondernemers veel aandacht aan besteden. Toch is er alle reden om stil te staan bij de risico’s die vaak te maken hebben met routinematig gedrag. Dat geldt ook voor het alternatief, de pinbetaling. In veel winkels wordt aan klanten nog onvoldoende duidelijk gemaakt dat pinnen de voorkeur heeft. Roy is bij uitstek geschikt om het thema Gebruik je verstand met contant tussen de ogen te krijgen van MKB-ondernemers.

Hij bezoekt drie winkeliers en vertoont zijn slimme trucs. Titels als Laat Contant Geld Niet In Rook Opgaan en ’s Nachts Of Overdag, Vertoon Geen Voorspelbaar Gedrag zetten de toon. In de tweede serie staat de slimme kluis centraal. Roy is benieuwd of de ondernemers net zo slim is als zijn kluis. Trucs en tips maken de video’s leuk om te bekijken met inbegrip van de boodschap.
Onze vaste contacten bij brancheverenigingen zorgen ervoor dat de video’s als eerste bij hun achterban landen. De campagne op Facebook laat zien dat ondernemers echt geïnteresseerd zijn in de trucs en tips van Roy van Rossum. Resulterend in langdurig sitebezoek.

Van low interest naar nieuwsgierig makende videocontent, dat is geen truc maar keihard campagne voeren! #videocontent #YouTube #slimmetrucsmetcontantgeld

“Creatief, heel betrokken – 2 in beweging lijkt wel alleen voor ons bezig te zijn. Heldere afspraken over geld en oplevertermijnen. Al jaren mijn favoriete bureau!”

Miriam Osten
Manager Voorlichting en Communicatie Betaalvereniging Nederland

Meer vuur in jouw campagne? Ontsteek het met ons!