Koopmans en Tefal: Nationale Pannenkoekdag

scroll
deco deco
circle

De droom van menig merk: een eigen nationaal evenement dat een instituut wordt.  Op vrijdag 18 maart 2022 is het de 15de editie van Nationale Pannenkoekdag! Deze jubileumeditie vieren we bakkend, dansend en zingend met elkaar!

Elk jaar weer een uitbundig feest voor jong en oud: Nationale Pannenkoekdag. In 2022 vieren jong en oud de 15de Nationale Pannenkoekdag met stapels pannenkoeken en het speciaal gecomponeerde Nationale Pannenkoeklied. Kinderen van bijna 700 basisscholen in heel Nederland zoeken de ouderen op om het feest dansend en zingend met elkaar te vieren.

Vrolijkheid
Ter gelegenheid van het 15-jarig jubileum introduceren we het Nationale Pannenkoeklied met zang en dans van de FITSZ KIDS onder leiding van Lucia Marthas Institute for Performing Arts. Met de videoclip, songtekst en dansinstructievideo kunnen scholen zelf met hun leerlingen een optreden instuderen. De melodie en choreografie zijn zo aanstekelijk dat het ook voor opa’s en oma’s lastig zal zijn om stil te blijven zitten. En zo is het extra genieten van het enthousiasme en de vrolijkheid die Nationale Pannenkoekdag losmaakt. Zoveel blije gezichten!

15 pannenkoekjaren op rij
De eerste Nationale Pannenkoekdag startte in 2007 met zo’n 100 basisscholen. Dankzij het enorme enthousiasme van leerlingen, meesters en juffen bleef de belangstelling groeien. In coronavrij 2019 stond de teller op bijna 1.500 scholen in heel Nederland, ofwel een pannenkoekfeest met 75.000 leerlingen die zo’n 162.500 pannenkoeken bakken voor 79.000 ouderen. Daarvoor kregen ze 16.250 Koopmans Pannenkoekmixen, 3.250 Tefal pannenkoekpannen en 40.625 koksmutsen. Nederland telt 15 scholen die al voor de 15de keer meedoen met Nationale Pannenkoekdag.

Hartverwarmend
PR-wise is Nationale Pannenkoekdag een plezierig, opbeurend bericht in moeilijke tijden. De timing klopt, de invulling is opvallend, het effect is ronduit hartverwarmend, de exposure ongekend. Dagenlang zijn we druk in de weer om alle publicaties, posts en inzendingen te bekijken en te verwerken. Goed voor initiatiefnemers Tefal en Koopmans, resultaat van een uitgekookte aanpak en een gedetailleerde (social) mediaplanning. Kortom, smullen!

“Samen met 2 in beweging maakt het team van Nationale Pannenkoekdag elk jaar een feest van deze mooie dag. Het bureau creëert telkens weer een nieuw haakje om via welk mediakanaal dan ook het feest voor jong en oud door te laten klinken en nog meer bekendheid aan te geven. Inmiddels zijn ze zelf hele professionele pannenkoekbakkers geworden ;-)”

Loes Tigelaar
Marketing Manager Cookware dept & WMF, Groupe SEB

Maatschappelijk meedoen? Claim je domein en pak het initiatief.