Koopmans en Tefal: Nationale Pannenkoekdag

scroll
deco deco
circle

De droom van menig merk: een eigen nationaal evenement dat een instituut wordt. Nationale Pannenkoekdag betekent Jong bakt voor oud en daar worden heel veel mensen blij van.

De cijfers zijn indrukwekkend: Meer dan 69.000 ouderen smullen van ruim 132.500 pannenkoeken, gebakken door zo’n 66.000 basisschoolleerlingen uit de bovenbouw. In 2018 doen maar liefst 1.250 scholen mee, een record en de belangstelling blijft groeien. Maar het leukste is nog het enthousiasme en de vrolijkheid die Nationale Pannenkoekdag losmaakt. Kinderen staan te trappelen om aan de bak te gaan. Ouderen genieten van de lekkere pannenkoeken en het contact met de kinderen.

PR-wise is Nationale Pannenkoekdag – een initiatief van Tefal en Koopmans – een heerlijke case met cijfers om van te smullen. Maar daar ligt dan ook een uitgekookte aanpak en een gedetailleerde (social) media planning onder. Op de dag zelf, vrijdag 16 maart, is er geen ontkomen aan: heel Nederland weet dat het Nationale Pannenkoekdag is.

“Pannenkoekdag is één groot feest en 2 in beweging heeft het feest nog groter gemaakt, zowel op lokaal als op landelijk niveau. De kunst van goede PR zou je kunnen zeggen. Het bureau is creatief, goed bereikbaar en biedt hands-on projectmanagement. Sterke eigenschappen voor succesvolle campagnes die naar meer smaken.”

Stefan van Lint
Brand manager Koopmans