Koopmans, Tefal en Blue Band: Nationale Pannenkoekdag

scroll
deco deco
circle

De droom van menig merk: een eigen nationaal evenement dat een instituut wordt.  Op vrijdag 8 maart 2024 is het de 17de editie van Nationale Pannenkoekdag! Deze editie vieren we bakkend, dansend en zingend met elkaar!

Elk jaar weer een uitbundig feest voor jong en oud: Nationale Pannenkoekdag. De 9-jarige Anniek Verbunt en Cas Wolters luiden op vrijdag 8 maart het landelijke pannenkoekfeest in. Samen bakken zij op basisschool De Achtbaan in Eindhoven de eerste pannenkoek. Voor deze 17e editie gaan zo’n 85.000 leerlingen van basisscholen in heel Nederland weer massaal aan de bak voor ouderen. De belangstelling om opa’s en oma’s te verwennen met lekkere zelfgebakken pannenkoeken is nog nooit zo groot geweest.

Tijdens een spannende pannenkoekbakwedstrijd is Anniek uitgeroepen tot Beste Junior Pannenkoekbakker van Nederland 2024. De jury van fijnproevers, zes opa’s en oma’s, was unaniem in haar oordeel. ‘De jury herkent in Anniek de ideale junior pannenkoekbakker: de skills om de lekkerste, ronde pannenkoeken te bakken en rust en concentratie achter het fornuis. Ook is zij een topper in het bakken van de ‘normale’ pannenkoek en haar speciale pannenkoek met gemarineerde appeltjes en rozijnen.’

Finalisten

Pannenkoekjaren op rij
De eerste Nationale Pannenkoekdag startte in 2007 met zo’n 100 basisscholen. Dankzij het enorme enthousiasme van leerlingen, meesters en juffen bleef de belangstelling groeien. In 2024 staat de teller op meer dan 1.700 scholen in heel Nederland, ofwel een pannenkoekfeest met 85.000 leerlingen die voor 90.000 ouderen pannenkoeken bakken. Daarvoor krijgt elke school een gratis startpakket met Koopmans-pannenkoekenmixen voor circa 100 pannenkoeken, Blue Band Vloeibaar, tafelkleden, servetten, koksmutsen, placemats en slingersjablonen. Scholen die dit jaar voor het eerst meedoen, ontvangen ook twee Tefal-pannenkoekpannen.

Hartverwarmend
PR-wise is Nationale Pannenkoekdag een plezierig, opbeurend bericht. De invulling is opvallend, het effect is ronduit hartverwarmend, de exposure ongekend. Dagenlang zijn we druk in de weer om alle publicaties, posts en inzendingen te bekijken en te verwerken. Goed voor initiatiefnemers Tefal, Koopmans en Blue Band, resultaat van een uitgekookte aanpak en een ‘op maat’ persbenadering. Kortom, smullen! We kijken nu al uit naar 2025.

“Samen met 2 in beweging maakt het team van Nationale Pannenkoekdag elk jaar een feest van deze mooie dag. Het bureau creëert telkens weer een nieuw haakje om via welk mediakanaal dan ook het feest voor jong en oud door te laten klinken en nog meer bekendheid aan te geven. Inmiddels zijn ze zelf hele professionele pannenkoekbakkers geworden ;-)”

Loes Tigelaar
Marketing Manager Cookware dept & WMF, Groupe SEB

Maatschappelijk meedoen? Claim je domein en pak het initiatief.