Taxi- en touringcarbranche: Sterk aan het stuur

scroll
deco deco
circle

FSO en SFM hebben, mede mogelijk gemaakt door ESF-gelden (tot zover de afkortingen), een droompakket samengesteld voor duurzame inzetbaarheid. Werknemers, veelal chauffeurs, en werkgevers kunnen kiezen uit een breed scala instrumenten en tools die gericht zijn op langer, fit en gezond doorwerken. Relevant, want op de bus of in de taxi rijden is een zittend beroep, een potentieel gezondheidsrisico.

De campagne, gedoopt Sterk aan het stuur (tegelijk het frame), maakt het extra aantrekkelijk voor chauffeurs en ondernemers om in actie te komen. Met themablokken zoals de health check en goed werkgeverschap worden praktische en bewezen oplossingen aangeboden. De waarde ervan laten we bevestigen door collega’s in het land die graag hun ervaringen delen.

Sociaal bewijs en likeability bewijzen hier hun kracht, hoe meer collega’s instappen hoe lager de drempel om ook mee te doen. De instrumenten zijn herkenbaar, denk aan beter slapen, goede voeding, stressmanagement, werkplekcheck, stoppen met roken en loopbaancoaching. We kiezen consequent voor een positieve insteek en spreken chauffeurs aan op hun (rij)vaardigheden.

Sterk aan het stuur wil steeds actueel en relevant zijn: behoud van goede chauffeurs is de hoogste prioriteit voor alle bedrijven en geeft het steuntje in rug bij de werving van nieuwe chauffeurs. Chauffeurs die goed in hun vel zitten, fit en gezond zijn, rijden prettiger en zijn minder vaak ziek. Video uit de praktijk ondersteund door actiematige communicatie is ons hoofdmedium. Bewustwording en handelingsperspectief gaan zo hand in hand.